tisdag 4 juni 2013

Vem är jag?

Jag är en 21-årig tjej som ÄLSKAR bakning i alla dess former mer eller mindre. Jag bor för tillfället i en liten by i Västra Götaland som heter Vårgårda men snart blir jag mest troligt (90-99% chans) en Jönköpingsbo och sambo. Mina favoritsaker att baka är bröd. Bröd är mysiga och enkla och sköter sig själva ganska mycket och man kan smaksätta dem på så olika sätt så man kan ju bara älska bröd, eller hur? Sen smiter en och annan kaka in i allt bakande, särskilt inför kalas. Då bakar jag så mjölet yr omkring överallt. Blir allt som oftast minst fem småkakor, en sorts vetebröd, en sorts mjuk kaka och något som görs i form som tårta, kladdkaka, cheesecake eller något annat beroende på vad jag/personen känner för att ha på bordet till sitt kalas. Då hittar oftast alla en sorts kaka de gillar och då är jag nöjd! Även lemoncurd, godis och sådanna godsaker görs flera gånger om året!

Recept följer jag till viss del sen tillsätter jag eller tar bort saker som jag inte vill ha i, det är ju egentligen bara riktlinjer kan jag anse och då blir det lite roligare för man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig!

Jag äger även en Kenwood KM020 och den är min största kärlek i livet efter min man, helt klart ett av mina livs bästa köp någonsin, kan bara rekommendera den för folk som funderar på att köpa en hushållsassistent! Fick även en bakmaskin av mina svärföräldrar som jag gör bröd i ganska ofta då det är simpelt och man behöver inte tänka så mycket, en väldigt bra apparat får jag lov att säga.

Denna blogg kommer främst vara för att dela med mig av recept, andras såväl som mina när jag kommer på egna samt att dela med mig i form av bilder på det jag gör!



Den otroligt goda cheesecaken jag gjorde till mitt eget kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar